Czekamy na Twoją zgodę

Używamy plików cookie w naszej witrynie internetowej i aplikacji mobilnej, aby zapewnić Ci lepsze doświadczenia podczas przeglądania, zapamiętywania kroków, które wykonujesz, lepiej zrozumieć oczekiwania naszych gości, analizować trendy i ulepszać nasze usługi. W każdej chwili możesz zmienić zgodę na pliki cookies w ustawieniach swojej przeglądarki.

Najczęściej Zadawane Pytania

BEZPIECZEŃSTWO

Jak mogę się upewnić, że moja płatność jest bezpieczna?

Aby mieć pewność, że Twoja płatność jest bezpieczna i dociera do usługodawców, prosimy o dokonanie płatności na oficjalnej platformie Perfi pod adresem www.perfi.pl. Zachowaj jednak ostrożność podczas zakładania konta i nie klikaj linków, które zaczynają się inaczej niż adres naszej witryny lub jeśli otrzymano te linki z nieznanych adresów e-mail, nieznanych numerów telefonów itp. Jeśli otworzysz link prowadzący do innej witryny niż www.perfi.pl, zakończ sesję przeglądania i zaloguj się na konto bezpośrednio. Nasze linki mają zawsze ten sam początek adresu i mogą zawierać dodatkowy tekst, litery lub cyfry po ukośniku. Czasami oszuści tworzą podobne fałszywe strony, na których np. użyty jest inny kod kraju, np.: www.perfi.eu, w takim przypadku lepiej będzie opuścić stronę.

W jaki sposób oszuści próbują wyłudzić pieniądze i dane?

Oszuści stosują niezliczone strategie, aby dokonać oszustwa:

  • telefonicznie: SMS-y i połączenia;
  • e-mailem: e-maile z podejrzanymi linkami, od nieuwierzytelnionych nadawców;
  • w Internecie: za pośrednictwem różnych aplikacji czatowych, zachęcających do fikcyjnych darowizn i udostępniania fałszywych kont przedstawiających fałszywe wizerunki organizacji charytatywnych i podmiotów zajmujących się zbiórką pieniędzy, wyskakujące reklamy lub fałszywe „historie sukcesu” z wizerunkami celebrytów, w celu nakłonienia odbiorców do inwestycji ;
  • w sieciach społecznościowych: poprzez różne linki promocyjne przekierowujące do fałszywych platform inwestycyjnych;
  • poprzez interakcje na żywo.

Na przykład dana osoba może otrzymać wiadomość za pośrednictwem wiadomości SMS, mailowej lub mediów społecznościowych, zachęcającą ją do przejścia do fałszywej witryny internetowej, często bardzo przypominającej legalną stronę internetową, gdzie zostanie poproszona o zalogowanie się na swoje konto osobiste lub bankowe. Po zalogowaniu się dane te są przekazywane oszustom, umożliwiając im uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do konta tej osoby.

Fałszywe SMS można zgłaszać pod numerem 8080

Jakie są najpopularniejsze schematy oszustwa?

Oszuści mogą podszywać się pod kogokolwiek: urzędników banku lub organów ścigania, wspólników biznesowych, menedżerów, brokerów inwestycyjnych, konsultantów, kupujących, sprzedających itp. Zachowaj ostrożność i uwagę podczas kontaktu z nieznanym numerem telefonicznym lub nieznanymi osobami. Jeśli masz podejrzenia w stosunku do autentyczności kontaktu, danej osoby, szczegółów lub treści otrzymanej prośby, zawsze dokonaj weryfikacji – np. za pomocą wyszukiwarki Google lub dzwoniąc bezpośrednio do swojego dostawcy usług płatniczych. Pamiętaj, że nasi przedstawiciele nigdy nie poproszą Cię o podanie poufnych informacji, takich jak numery kont bankowych, dane karty kredytowej, w tym daty ważności lub kodu CVV. Nie ujawniaj tych informacji nikomu nieznajomemu!

Przykład: Oszuści mogą próbować zmanipulować Cię w celu wykonania przelewu pieniężnego lub ujawnienia danych logowania do konta płatności elektronicznych. Osoby te mogą udawać pracowników organizacji i są biegłe w stosowaniu przekonujących taktyk. Chociaż nasi pracownicy mogą poprosić o identyfikację Twojego konta, nigdy nie będą żądać ujawnienia hasła do Twojego konta. Priorytetowo traktuj bezpieczeństwo i nie udostępniaj tych informacji innym osobom!

Jak rozpoznać oszustwa w Internecie?

Możesz rozpoznać fałszywe wiadomości i/lub strony internetowe, dokładnie sprawdzając adres nadawcy w otrzymanej wiadomości e-mail. Zazwyczaj nasze wiadomości wysyłane są z adresu info@perfi.pl, a oszuści mogą wysłać wiadomość z podobnego adresu e-mail (np. info@perfii.pl, z jedną dodatkową literą). Warto także sprawdzić link do strony (URL) przesłany w wiadomości e-mail, najeżdżając na niego kursorem i upewnić się, że jest on autentyczny, czyli odpowiada oryginalnemu adresowi URL witryny (np. https://perfi.pl). Ponadto upewnij się, że witryna jest zabezpieczona certyfikatem SSL (https://).

Jeśli podejrzewasz oszustwo internetowe, podszywanie się, wyłudzenie danych, zgłoś taki incydent do CERT Polska (cert.pl)

Jak bezpiecznie korzystać z instrumentów płatniczych i usług płatniczych w Internecie?

Publiczne sieci Wi-Fi mogą służyć do dystrybucji złośliwego oprogramowania przez hakerów. Jeśli zezwolisz na udostępnianie plików na swoim komputerze, hakerom będzie całkiem łatwo zainstalować na Twoim komputerze zainfekowane oprogramowanie. Dlatego powinieneś upewnić się, że korzystasz z zaufanej sieci bezprzewodowej (Wi-Fi), ponieważ fałszywe/niezaufane punkty dostępu mogą zostać wykorzystane do kradzieży Twoich danych. Jeśli masz wątpliwości co do niezawodności Wi-Fi, lepiej z niego nie korzystać. Nie korzystaj z zawodnej, chronionej hasłem sieci Wi-Fi w miejscach publicznych.

Gdzie mam się udać, jeśli zorientuję się lub podejrzewam, że jestem ofiarą oszustwa?

Jeśli istnieje powód, aby sądzić, że jesteś ofiarą oszustwa, niezwłocznie skontaktuj się z nami, bankiem lub dostawcą usług płatniczych obsługującym Twoje konto oraz policją. Działaj natychmiast i szczegółowo przedstaw okoliczności. Ma to kluczowe znaczenie, aby móc zatrzymać transakcje i/lub potencjalnie odzyskać środki.

Skontaktujesz się z nami pod adresem info@perfi.pl lub telefonem +48 22 2630 200.

Fałszywe SMS zgłoś pod numer 8080

Próbę oszustwa internetowego zgłoś łatwo do CERT Polska przez stronę cert.pl

Zgłoś sprawę na policję w Twoim miejscu zamieszkania.

Zadzwoń do banków, w których masz rachunki i zastrzeż karty płatnicze lub dostęp do konta.